27. maj 2012

Drømmen om EM aflivet og genoplivet med defibrilator i samme weekend


Hvis jeg skal være helt ærlig, så skød jeg EM langt ud af tankerne efter gårsdagens EM-udtagelse i BPI. En dag hvor jeg tog en chance, og skød i en helt ny skydestilling jeg kun havde afprøvet en enkelt gang, men som helt sikkert er holdbar på sigt.

Den liggende skydning var helt af helvedes til, jeg fandt kun kortvarigt en rytme, og jeg endte på 577 (95 98 100 95 93 96), er resultat der er 13 point under EM-kravet, et resultat der er fuldstændig uacceptabelt!
På helmacth endte jeg på 1132 (liggende 388, stående 357, knælende 387), et resultat der i og for sig er helt okay for mit vedkommende, men da EM-kravet på denne diciplin er 1152, er denne disciplin pt letter underordnet.
I løbet af en køretur hjem på små 2 timer og 30 min  har man rigelig tid til at tænke over tingenge. Jeg havde allermest lyst til at skyde en hvid pil efter EM, og i stedet købe en billet til Roskildefestival (de to ting ligger desværre næsten oveni hinanden i år). Men så let giver jeg squ heller ikke op...

Stævne i Ballerup idag
Den nye stilling virkede jo fint i torsdags til træning, og da man aldrig skal forkaste noget efter for alvor at have testet det en gang, fik det en ny chance til Ballerups stævne idag. Det viste sig at blive en succes.
Helmatchen er sat på standby, så jeg skød to gange 60 liggende idag.
Den første omgang havde lidt af de samme problemer som igår, og var ikke helt tilfredsstillende, omend meget bedre. Det endte i:

588 (98 100 95 98 99 98)

Inden anden skydning skruede jeg lidt på min riffel for at afhjælpe de problemer der nu engang var. Dette viste sig at være rigtig klogt. Jeg fandt frem til samme fantastiske fornemmelse som i torsdags og satte ny stævnerekord:

593 (99 99 99 99 98 99)


Situtationen omkring EM
EM-udtagelsen sker på baggrund af 4 resultater. De to bedte ranglisteresultater, samt de to bedste ud af de tre EM-udtagelser. Med dagens skydning fik ranglisteresultaterne et gavaldigt ryk opad, og jeg fik troen på en EM-udtagelse en smule tilbage. Det kræver dog at jeg præsterer til næste weekends EM-udtagelse i Århus!

Næste weekend bliver i det hele taget en slutspurt.
Jeg dropper helmatchen i Århus, og kører direkte til Særslev efter de 60 liggende klokken 10. I særslev er jeg også tilmeldt liggende, hvis der er tid til det kan jeg nå at skyde to gange. Søndag er der landsholdssamling i Århus, men denne dropper jeg, da Ballerup igen holder stævne, hvor jeg har mulighed for endnu to resultater i liggende inden selve udtagelsen til EM finder sted...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar