15. apr. 2013

IWK Berlin - fed by og fede skydninger :D

Efter jeg kom hjem fra Kina stod den på træning i Ballerup mandag, tirsdag og torsdag.. Samtlige dage var det så pivkoldt,, at jeg glædede mig ekstra meget til fredag, hvor turen gik mod Berlin til indendørs stævne - en bane der også viste sig at være kold, men dog skånet for frostgrader! ;)

Jeg havde aldrig før været Berlin, så jeg glædede mig også meget til at se selve byen, og hvilken fantastisk en af slagsen. Det er bestemt ikke sidste gang jeg besøger denne tyske metropol!

Bilen lettede fredag morgen i selskab med Sune Bjerg, samt en af mine andre gode venner som har absolut intet med skydning at gøre. Til gengæld ejer han en lejlighed i Berlin, hvor vi boede ganske gratis. Jeg tror heldigvis han synes det var interessant at se en smule skydning... :)

Godt nok kender Lukas ikke meget til skydning, men han kan derimod finde rundt i Berlin. Her guider han Sune lidt foran Sony Center
Lørdag formiddag stod den på helmatch, hvilket stadig føles en smule mærkeligt som følge af de nye regler for stillingsrækkefølge.
De knælende kom aldrig rigtig til at køre, jeg bøvler helt generelt lidt med dem i øjeblikket. Resultatet endte på 376, et nogenlunde gennemsnitligt resultat, men ikke tilfredsstillende.
I liggende startede jeg også dårligt ud og smed 4 point på de første 14 skud. Det grænsede til en katastrofedag, men så tog jeg mig ellers sammen og fik reddet 395 hjem, et ganske fint resultat...
Så manglede der kun de stående, den disciplin jeg normalt frygter mest. Efter Kina-turen har jeg dog været fortrøstningsfuld, og det endte med et helt okay resultat på 369.
Helmatchen endte derfor på 1140 og en placering som nummer 5. Det er klart det højeste jeg har skudt internationalt, samt 14 point bedre end i Dortmund, så jeg kan overhovedet ikke tillade mig at klage!

Lørdag eftermiddag stod på sightseeing, vi fik blandt andet set jødemonumentet og et stykke af Berlinmuren.

Sune Bjerg og jeg selv i monumentet for de myrdede jøder under krigen. Folk har længe sagt at vi til tider ligner hinanden, så nu har vi hjulpet det lidt på vej med nye t-shirts købt i Berlin ;)
Søndag morgen skulle vi så skyde 60 liggende, uden tvivl min favoritdisciplin. Jeg havde sat mig op til at skulle skyde mange point, og åbnede også skydningen ret godt. Men som jeg har oplevet nogle gang bliver det desværre for defensivt når jeg skyder godt. Når jeg kommer over det lille bump på vejen så bliver de liggende rigtig gode, det er jeg ikke i tvivl om!
Resultatet var dog stadig godkendt, det blev til 619,9 efter serierne 103,3 104,7 101,5 104,0 104,0 102,4, hvilket gav mig en placering som nummer 4, kun 0,4 point fra sølvet.

Da vi for en gangs skyld havde en med som slet ikke skulle skyde, havde Lukas derfor rig mulighed for at knipse nogle billeder under skydningen.
Det er slut med at skyde liggende med skydebukser og støvler, hvilket har fået mig til at tænke lidt kreativt. Heldigvis har jeg en mor som er god til at sy (indrømmet, hun har fikset mine bukser). Skoene fandt jeg i Berlin, så nu er outfittet ved at være komplet!
Sune Bjerg under den liggende konkurrence
Kenneth Nielsen der endte som nummer i herrerækken med 623,8, slet ikke et topresultat fra hans side. Der skal nok komme nogle skræmmende resultatlister senere på sæsonen!
Lukas (berlinerekspert og denne dag fotograf) var lidt imponeret over Torben Grimmels riffel, der bestemt ikke er uden stil.
Færdig for denne gang som en af de sidste. En halvsløj slutning betød at medaljerne lige præcis glippede denne gang. Tilbage venter en 7 timers hjemtur, heldigvis med 2 timers færgesejlads undervejs.
Nu stopper den store rejseaktivitet desværre for en periode. Jeg har valgt ikke at tage til Hannover i år, da jeg trods alt også skal tjene nogle penge engang imellem. Har dog en meget forstående arbejdsgiver!
Der kommer dog masser af nationale stævner i den nærmeste periode, så træningen skal have fuld gas...

Vi ses på skydebanen!
Jonas

Ingen kommentarer:

Send en kommentar