11. apr. 2012

Langt om længe en opdatering...

Hey igen :)

Det er ved at være et stykke tid siden jeg sidst opdaterede bloggen, hvilket munder ud i, at jeg i øjeblikket har rigtig travlt med både skole, træning og skydnign. Her kommer der dog et lille overblik over den seneste tids aktiviteter.

Træningslejr i Sverige med landsholdet

Onsdag i påsken drog hele juniorlandsholdet afsted mod sverige til fællesnordisk samling med det svenske juniorlandshold.

I Sävsjö har de rigtig gode muligheder for at træne indendørs 50m. Noget der kan hjælpe med at sparke sæsonen igang!
Vi havde en helt fantastisk sjov tur, med en masse flotte resultater. Alexander Helleskov skød fx 399 på 40 skud på 10m, et resultat der må siges at være helt ekstraordinært.
For mit eget vedkommende blev det resultatmæssigt også rimelig positivt.

Mine liggende kører nogenlunde, jeg laver bare en masse dumme kæmpefejl som giver 9'ere. Resultatet ovenfor er fra førstedagen.
De knælende har indtil videre været helt forfærdelige i år, men det kom der heldigvis styr på. Det blev til en ny rekord på 20 skud.
I løbet af samlingen var vi alle sat sammen med en svensker, sådan så vi landene imellem kunne udveksle ideer til træning og skydestilligner mm. Til sidst skød vi en team-match, hvor en dansker og en svensker dannede et hold.¨
Jeg var sammen med Martin, og vi endte med at vinde konkurrencen med stabil skydning (med undtagelse af et enkelt meget dårligt skud fra min side)...
Den sidste morgen vågnede vi op til noget af et syn. Der var faldet flere cm sne i løbet af natten.

Sådan kan der åbenbart også se ud i April måned...
Ballerup åben 2

Efter hjemkomsten var det tid til at skyde mit første udendørs stævne i sæsonen. Et stævne med meget blandede resultater. De liggende fungerede slet ikke, hvilket var meget underligt. I de første 30 skud havde jeg taget mine testede Tenex som jeg normalt ikke træner med. Det resulterede i 285 på de første 30 skud.... Så skiftede jeg til SK match og lukkede med 294, det giver squ ikke rigtig nogen mening, jeg kan bare konstatere af de første 30 sad ud over hele skiven... Resultatet blev 579, forhåbentlig første og sidste gang i sæsonen at jeg roder rundt dernede.

Helmatchen startede rigtig dårligt ud, da jeg kun havde 382 med over fra de liggende, mindste 10 point mindre en der skal være. De stående fortsatte i samme ringe stil, 354 er bare ikke godt nok!
Til gengæld satte jeg ny rekord i knælende med 385 (95 99 97 94). To 8'ere i de sidste 5 skud fik mig en smule ned på jorden igen. Helmatchen endte på 1121, hvilket langt fra er optimalt, men der er i hvert fald håb for de knælende...

Træning tirsdag

Igår var jeg på træningsbanen for at få styr på de stående. Jeg lavede i samarbejde med min træner Mikkel nogle omfattende ændringer på riflen, som til sidst resulterede i 367. Et resultat der kan arbejdes ud fra, modsat weekendes fadæse...

Det var vidst alt for denne gang...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar