26. jul. 2012

Stævnerekord og træning med det Amerikanske OL-team

Billede taget af Allan Henriksen under træningen med det Amerikanske OL-hold

Det sidste stykke tid har budt på lidt forskellig skydning rundt omkring, her kommer et kort resumé

Stævne i Helle
I lørdags tog Kenneth Nielsen, Kenneth Sieck og jeg selv til stævne i Helle. Til stævnet skød jeg ny stævnerekord i helmatch med 5 point.

1140 (liggende = 390, stående = 366, knælende = 384)

Alt i alt en meget stabil helmatch, hvor der dog burde have været 4-6 point mere i liggende. De liggende var generelt ikke så gode i Helle, hvor jeg skød 586 og 590. Den første skydning var med SK ammo, den anden med Eley Tenex (et nyt lotnummer som ikke er testet endnu)

Træning med det Amerikanske OL-team
Tirsdag var jeg sammen med resten af de danske juniorer der skal til NM iviteret ud på Amager og træne med de amerikanske OL-skytter, som har været på træningslejr i Danmark den sidste uge. Ved at træne på Amager undgår de jetlag under legene, og de er tæt på en lufthavn så de kan rejse frem og tilbage til London som de ønsker.
Når de amerikanske topskytter er ude at rejse er forholdene nogle lidt andre end vi er vant til i lille Danmark. De har selvfølgelig altid deres egen våbenmekaniker med, samt deres egen massør/fysioterapeut der altid har briksen slået op så tæt på banen som muligt :)

For mit vedkommende fik jeg trænet en del i vind, da det altid blæser meget på kalvebod i forhold til på Ballerups baner.

Imorgen tager jeg til Ystad hvor jeg har fået lov at deltage i de svenske mesterskaber. Der skydes kun 60 liggende imorgen, og jeg må selvfølgelig ikke deltage i finalen, da jeg trods alt ikke er svensker ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar