17. mar. 2013

SÅ startede 50m sæsonen, de første uofficielle danmarksrekorder er sat!

Så skete det længe ventede, 50m sæsonen blev skudt ind i Glostrup. Nogle nye og ret vigtige tiltag havde samtidig effekt før første gang:
  • Skydetiden er reduceret så man nu har 15 min til prøveskud, efterfulgt af 50 min til 60 gældende skud (før havde man samlet 75 min til begge dele)
  • Det er ikke længere tilladt at skyde liggende i skydebukser og skydestøvler
  • Fra nu af (som en international forsøgsordning) skydes 60 liggende på decimaler, dvs der indtil idag ikke var nogen danmarksrekord - hvilket jeg vender tilbage til ;)
  • Fra denne sæsons start kan man i Danmark skyde ranglisteresultater til indendørs stævner.
Grundet det sidst nævnte tiltag er det pludselig blevet interessant at afholde indendørs 50m stævner mens vinteren stadig holder danmark i sit jerngreb, og det derfor ikke er specielt attraktivt at skyde udendørs.
Grundet de få baner var det kun muligt at skyde liggende, det kunne man til gengæld gøre to gange.

Efter ikke at have skudt 50m stævne i næsten et halvt år, var jeg lidt ligesom en ko der ikke har været på græs hele vinteren og kunne slet ikke vente med at komme igang!
Min første skydning startede lidt nervøst ud i de første 20 skud, men derefter kørte den faktisk mere eller mindre som den skulle hele vejen igennem. Resultatet blev 622,4 på decimaler og 595 med 42* hvis man tæller i hele point. De 595 er ny stævnerekord med 1 point, så jeg kan ikke tillade mig andet end at være svært tilfreds.

 
Da jeg var bedste herrejunior til stævnet må det jo betyde at jeg nu er indehaver af den uofficielle danmarksrekord på 60 liggende for herrejuniorer, som derfor er på 622,4...

Det er jo meget fint alt sammen når der ikke er ret mange andre som har skudt et stævne på decimaler endnu, hvad er i det hele taget et godt resultat?
Min ganske subjektive vurdering går på, at det faktisk er er ret godt resultat som junior - Grand Prix of Wroclaw i Polen blev vundet af Rajmond Debevec med 622,5 (i seniorklassen vel at mærke). De bedste seniorer i verden vil højst sandsynligt komme til at ligge og skyde omkring 630 point når det går godt.

Samtidig tror jeg dog, at der er et par danske herrejuniorer som har niveauet til at matche denne rekord, hvilket betyder at jeg nok skal forbedre den hvis jeg fortsat vil være indehaver :)

Min anden skydning var også ganske fin, omend ikke nær så god som den første. Her fik jeg 619,9 og 594 i hele point.

Resultatlisten for stævnet kan ses HER!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar