6. jan. 2010

Farvel og på gensyn Sverige


Der var desværre noget der larmede forfærdeligt i morges klokken 5. Det viste sig at være vækkeuret og sammen forbandede vi herrejuniorer den person der har opfundet et skydehold klokken 8.00!

Klokken 5.45 kørte vi mod skyttecentret, da vi grundet den nyfaldne sne kørte en halv time før normalt, så vi ikke ville få problemer med tiden. Det viste sig at der i løbet af natten næsten ikke var faldet noget sne, så vi havde ikke behøvet køre så meget før, men det er nu godt at være sikker. Vi ankom derfor til skyttecentret på det umenneskelige tidspunkt 6.30. Vi var der faktisk så tidligt at vi kun kunne komme ind i forhallen da døren ind til banerne var låst. Andreas fandt dog en der havde en nøgle og snart var vi inde i den helt tomme hal. Her fik de fleste af os en halv time på øjet inden vi skulle skyde.

Klokken 8 gik første skud, og jeg skød en hæderlig skydning taget i betragtning af de andre dages nedture. Jeg endte på 556 med to ærgelige serier der ødelægger resultatet. Mine serier var 89 96 95 92 89 95. Det betyder samtidig at jeg har forbedret mig for hver gang jeg har skudt til swedish. Samtidig har jeg i alle skydninger sluttet med en 10'er så nogle positive sider er der :D
Der blev skudt nogle gode danske skydninger i løbet af dagen. Gitte blev nummer 2 i dameriffelfinalen med en indledende score på 394. Charlotte blev nummer 3 med 393, og Rikke blev nummer 4 med 394.
Samtidig blev Stine Nielsen nummer 3 i damejuniorriffelfinalen, og tog dermed revanche for de sidste 2 dages fjerdepladser. Hun skød en imponerende indledende skydning på 397, og formåede at få en medalje med 0.1 point ned til nummer fire. Hun kunne dog ikke gøre noget mod Marianne Berger's sindssyge finale på 105,2 og måtte se sig overhalet af hende.
Nummer 1 i damejuniorklassen satte samtidig svensk rekord ved først at skyde 400 som uofficielt er en tangering af verdensrekorden. Derefter skød hun 103.9, og satte dermed også svensk rekord for indledende + finale med 503.9!

Jeg overværede ikke disse finaler da Andreas ikke havde skudt nok til at komme i herrejuniorfinalen, men til gengæld kunne vi så køre tidligt. Vi fik dog forbindelse til internettet på færgen og kunne se Stine skyde en bronzemedalje hjem.
Det har samlet set været 3 super gode dage, med nogle sindssygt flotte resultater fra danksernes side. Jeg regner med at tage derop igen i 2011, men først og fremmest gælder det LF-open fra på næste fredag hvor jeg kommer til igen at mødes med en masse af de sjove skytter :D
Mine billeder fra dagen kan ses her
De officielle billeder fra stævnet kan ses her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar