5. jan. 2010

Navnet er Kurki, Juho Kurki!

Eller i hvert fald idag ville jeg gerne have heddet Juho Kurki.
I går skød han imponerende 595, men det var langt fra nok for den lille finne. I dagens skydning bankede han sindssyge 599 af med en 9.9 i skud nummer 21 (og så er han forresten junior). Da hans skydning lakkede mod enden stod en kødrand af mennesker og stirrede intenst på den store skærm i hallen, og ligeså mange inklusive mig selv holdt øje med ham selv der stod og skød. Efter at have haft riflen oppe og nede 4 gange fik han endelig afgivet det sidste skud. 10.0! Trods de restende skydninger brød hallen ud i højlydte fortjente klapsalver.

Dagens danske skydninger var ikke helt på samme niveau som igår. Jeg selv forbedrede mig lidt og skød 553 som stadig er langt fra mit mål.
Stine Andersen vandt igen damernes riffelfinale efter en indledende skydning på 395. Stine Nielsen blev igen nummer 4 i damejuniorriffelfinalen efter et ærgeligt sidste skud. Desuden blev Peter Hansen nummer 4 i veteranklassen med en score på 378 a point med nummer 3 og med samme antal krydstiere. Dog havde Peter 93 i sidste serie og nummer 3 havde 94.
Erik Skovmand skød 585 men 16 tiere i streg.

Det har også sneet en del idag, og grundet dette sætter bussen med herrejuniorene afsted mod Sävsjö skyttecenter klokken 5.45 i morgen tidlig. Det betyder at lyset bliver slukket tidligt i aften :(

Jeg har desværre ikke selv fået taget nogen billeder idag, men de officielle billeder fra stævnet kan ses her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar