1. feb. 2012

Team Danmark har fået en donation på 10 millioner rettet mod kommende OL-talenter!

Kronprins Frederik ved offentliggørelsen

Som jeg skrev igår, var jeg idag inviteret til Team Danmark reception. Denne reception blev afholdt på Ny Carlsberg Glyptoteket i København, så selvom jeg fik en smule fravær fra skole, stoppede den kulturelle dannelse altså ikke helt... :P

Til receptionen overrakte Bilka, Føtex, Netto og stormagasinet Salling en check på 10 mio. kr. til Team Danmark. Pengene er målrettet de danske OL-talenters kamp for at komme til OL i Rio 2016. Det vides ikke på nuværende tidspunkt om Dansk Skytte Union er et af de forbund der får glæde af donationen, men man har jo lov til at håbe!
- Team Danmarks dybere beskrivelse af donationen kan ses her

Ved arrangementet deltog bland andet HKH Kronprins Frederik, som var i selskab med Erling Jensen (Direktør i Dansk Supermarked) og Carl Holst (Formand for Team Danmark).
Udover offentliggørelsen af den store donation, tog alle tre sig tid til at snakke med de enkelte udøvere. Det er super fedt at vi i Danmark har en kronprins som interesserer sig så meget for alt hvad der omhandler sport!
Ved denne lejlighed fik jeg blandt andet fortalt ham en smule om de forskellige OL-dicipliner indenfor skydning. Desuden måtte jeg desværre sige at han ikke skulle regne med at se mig i London til sommer, da han spurgte ind til om han skulle forvente at se mig derovre. Måske i 2016?
Jeg synes alt i alt, at det var et godt arrangement som Team Danmark havde stablet på benene, og jeg er som tidligere nævnt rigtig glad for at være blevet inviteret med som et muligt fremtidigt OL-talent.

Jeg fandt noget omtalte af arrangementet på internettet:

En billedserie taget af fotograf fra B.T. kan ses her (jeg spottede mig selv i den røde landsholdsdragt på billede nummer 2) :P

DR-sportens indslag om eventet kan ses her (jeg står på "langsiden" og ser på at de spiller badminton, iført den karakteristiske røde landsholsdragt)
- Indslaget om donationen starter ca. 5 minutter og 40 sekunder inde i udsendelsen

Victor Axelsen og Jan Ø. Jørgensen gav en opvisning i badminton

Der var en del journalister til stede som fulgte kronprinsen tæt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar