12. maj 2013

2 x stævne, træningssamling samt hvorfor skydning er en kontaktsport!

Kristi himmelfart i Kolding

Torsdag gik turen til Kolding med familien for at deltage i deres stævne, hvilket jeg lige kunne nå, inden der startede en træningssamling i København fredag...

I år var det også i Kolding blevet muligt at skyde to gange 60 liggende, et efter min mening rigtig godt initiativ!

Den første liggende skydning var jævn, uden at være prangende. En god slutning gjorde, at jeg lige kom over 620, jeg endte nemlig på 620,1 med en 10,9 i sidste skud.

Anden liggende skydning blev en smule bedre, jeg startede rigtig godt, men kunne desværre ikke holde dampen op til sidst. Resultatet blev:

104,5 103,3 104,9 102,4 103,8 103,2 = 622,1 (593 i hele point)
 
På helmatch blev det til sæsonbedste med 1141 point (376 knælende, 395 liggende, 370 stående). Helmatchen virker generelt som om den er på vej fremad :)
 
Resultatlisten for stævnet kan ses HER!
 
Ps. Kenneth Nielsen skød for tredje gang i karrieren 600 i hele point til konkurrence. På decimaler slog han sin egen danske rekord på 626, idet det blev til 626,1!
 
Træningssamling i København
 
Diana og Astrid skyder stående lørdag eftermiddag
Weekenden har også budt på træningssamling for elitegruppen + talentgruppen i København. Skydningen foregik på Kalvebod, hvor det ALTID blæser! Man kan selvfølgelig træne vind, men for det meste er det bare møg irriterende, og jeg vil da håbe, at der lægges færre lejre der i fremtiden...
 
Lørdag skød talentgruppen en specialkonkurrence, 30 skud i hver stilling. Det blæste en del - dog var det ikke komplet umuligt at arbejde med. Jeg endte på 859 ud af 900 point (287 knælende, 294 liggende, 278 stående) hvilket under forholdende er tilfredsstillende.
 
Landstræner Enrico hjælper Camilla med hendes knælende uden at anstrenge sig for meget fysisk selv ;)
I sæsonen er det allerede blevet til en del knælende skud, hvilket har skabt et problem af de lidt større. Som noget nyt må man ikke have det såkaldte "asfalt" på røven. Det gør, at der ikke er noget mellem støvlens hæl og det materiale som bukserne er lavet i = de bliver hurtigt slidt. Ydermere er der af uransagelig årsager sat en millimetertynd syning lige der hvor jeg sidder på foden. Resultatet kan ses herunder.
Kritisk hul i nogle HELT nye bukser.
Det ender nok med at bukserne skal en tur op til Kurt Thune i Finland, men problemet er, at jeg simpelthen ikke kan undvære dem på nuværende tidspunkt, da der er to EM-udtagelser, Suhl og Plzen lige om hjørnet... En midlertidig lapning er under konstruktion!
 
Skydning er da ikke en kontaktsport??
 
Her tager i fejl, skydning er bestemt en kontaktsport, i hvert fald så snart vi forlader skydebanen. Lørdag aften lykkedes det Gitte Henriksen at forstuve sin fod under en tilsyneladende uskyldig rundboldkamp mellem alle skytterne. Godt at Sidsel er ved at læse til fysioterapeut, og kunne redde hende fra den sikre død!
Gitte Henriksen med forstuvet fod efter at have løbet "Team Enrico" til sejr i rundbold!
Undertegnede måtte desuden se til på sidelinjen under kampen, da jeg få minutter forinden var vredet rundt på begge knæ samtidig. Et uopmærksomt øjeblik, der uheldigvis endte med, at mine løse knæskaller endnu en gang valgte at tage flugten fra deres tiltænkte plads.

Ballerup Åben 6

Stævnet var igen i dag velbesøgt fra Sverige. Her ses blandt andet nogle af Sveriges bedste herrejuniorer i aktion
Søndag skulle det store slag så have stået i Ballerup. Desværre dukkede jeg grundet gårsdagens uheld op på skydebanen som en slagen krøbling med forbindinger om begge knæ. At skyde knælende var i dag et "no-go", så det blev desværre kun til to gange liggende. Jeg satser stærkt på at være klar til helmatch igen på lørdag, når der er EM-udtagelse i Ballerup!

Den første liggende skydning var lidt noget rod. Jeg startede godt med 104,5, men endte på 618,7, det er lige i underkanten så længe det ikke blæser ret meget.

Den anden liggende skydning var noget af en bjergetape. Mentalt er jeg ikke godt nok med til at skyde de høje topresultatet endnu. Skydningen bød både på noget af det bedste, samt noget af det værste skydning fra min side i sæsonen. Resultatet blev:

103,9 105,1 101,9 101,2 103,4 105,3 = 620,8 (593 med 42* i hele point)
 
Efter at have sat dansk rekord i torsdags gjorde Kenneth Nielsen det igen i dag, den er nu på 626,8 point i seniorrækken!
 
Næste weekend står den på EM-udtagelse i Ballerup. Det vejledende udtagelseskrav på liggende for herrejuniorer er fastsat til 618,0 point!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar