19. maj 2013

2. EM-udtagelse - Sommervarme og stævnerekord i Ballerup :)

 
Nanna Bissø i dyb koncentration
I går lørdag, blev den anden af tre EM-udtagelser afholdt, denne gang på hjemmebane for undertegnede, nemlig i Ballerup! :)

Det var en hamrende varm omgang, men en glimrende optakt, da EM i år finder sted i Kroatien, hvor det med garanti bliver som at være inde i en trykkoger.

Kunne jeg drage fordel at hjemmebanen? Jeg havde håbet på det, men det blev ikke tilfældet i de liggende i hvert fald, som jeg ellers satser hårdt på.
Mine skydebukser - med det omtalte hul i r**** - er allerede blevet sendt til Finland (Kurt Thune har lovet at de er klar igen indenfor 2 uger!), så derfor stillede jeg op i mine gamle, der er mindst 12 kg for store, hvilket gør at de føles som at trække en sæk på.
Heldigvis er bukserne uden funktion i liggende, så denne skydning skulle have fuld gas, mens helmatchen måtte blive på gefühlen - Det skulle dog vise sig at blive lige omvendt...

Liggende
Ja, der er egentlig ikke så meget at sige til de liggende, udover at intet rigtig fungerede. Jeg fandt aldrig ind i "zonen" og måtte nøjes med et resultat på
101,9 103,0 103,2 103,2 103,7 101,9 = 616,9 

Man kan ikke være lige god hver gang, men det irriterer mig da grænseløst at det skulle være sådan noget sjusk fra start til slut...
EM-vurderingskravet er blevet fastsat til 618,0 for juniorer, så eftersom jeg skød over 620 ved den første EM-udtagelse er jeg allerede over kravet i gennemsnit før den sidste udtagelse, men tilfreds er jeg ikke.
 
Kristian Thomsen fik til gengæld fyret nogle gode liggende af igen, han endte på 618,8, og er dermed den anden skytte som er kommet over EM-kravet til en udtagelse i år..
Kenneth Sieck har skudt to stabile EM-udtagelser på 616,7 og 616,1, så måske man skulle overveje muligheden for at sende et hold afsted til EM i år. Der er i hvert fald flere muligheder endnu for at overbevise de rigtige mennesker om, at det er en glimrende idé.
Michael Christensen fra Helle skyder liggende.
Helmatch
De liggende var ikke noget at råbe hurra for, og min optimisme omkring helmatchen var tæt på ikkeeksisterende grundet de gamle bukser. Det startede da heller ikke optimalt, de knælende voldte endnu engang problemer, resultatet blev 377. På de første 40 liggende havde jeg 392 point, hvilket vil sige at jeg allerede inden de stående havde smidt 31 point. Det er mindst 6 point for meget, og nu skulle jeg skyde stående med en lærredspose om underkroppen.
Jeg åbnede med 90 på de første 10, og nåede allerede at tænke "skal det virkelig være sådan en dag igen?". Men så fik disciplinen ellers et hak over tuden, og jeg lukkede med serierne 94 93 97, til et slutresultat på 374 point i stående, hvilket faktisk er stævnerekord med 4 point.
 
I alt gav det 1143 point på helmatchen, stævnerekord med 1 enkelt point. Hvorom alting er, trods store problemer inden de sidste 30 skud, så kan man aldrig være utilfreds med at skyde stævnerekord, så helmatchen var overordnet set en positiv oplevelse i går :D
 
Niels Henrik fik akkurat hevet sig op på EM-kravet idet han skød 1152 efter stabil skydning i alle tre stillinger.
 
Hele resultatlisten for EM-udtagelsen kan findes HER!
 
Damer og damejuniorer under deres halvmatch
Camilla Andersen skød fine stående, men måtte desværre tage til takke med nogle ærgerlige liggende under hendes normale niveau
Stine Nielsen skød fantastiske stående med 196 point i hendes halvmatch, hele 5 point mere end i liggende, som hun havde næsthøjest i (nogle gange vender verden lidt på vrangen)
Camilla Birch, der i Herning til første EM-udtagelse skød rigtig godt med 576 point. Hun var ikke helt på samme niveau i går, men der mangler en udtagelse endnu!
Nanna Bissø har for nyligt fået nyt skæfte + tuner, en lækker kombi! ;)
Hele 10 herrejuniorer stillede op på helmatch, heriblandt Jeppe Dammark
Niels Henriks højre bagdør ville pludselig ikke lukke, og da der er langt hjem til Nordjylland med en åben bildør, valgte vi at spænde den fast med et gult tovværk (Y)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar