5. maj 2013

EM-udtagelse, træningssamling og min første World Cup i sigte :D

EM-udtagelsen i Lind

Så startede kampen om EM for alvor, lørdag blev den første af tre EM-udtagelser afviklet i Herning. For mit vedkommende er det vigtigst med de 60 liggende, da dette samtidig var sidste udtagelse om World-cup pladserne i München sidst på måneden. Selve liggende holdet bestående af Carsten, Torben og Kenneth var vidst allerede slået ret fast, men de to MQS pladser var stadig åbne.

Skydningen forløb egentlig ikke helt efter planen, for første gang i sæsonen var der virkelig uro i riflen. En alt for høj puls gjorde at jeg måtte stole på at jeg alligevel kunne ramme 10'eren selvom pendlingen ikke var optimal. I de første serier fik jeg ikke skudt i tide, men til allersidst fik jeg gang i de dybe 10'ere og resultatet blev

103,1 102,0 103,9 102,9 103,0 105,3 = 620,2
 
Resultatet er under omstændighederne godkendt, slutningen kunne ikke have været meget bedre. :)
 
Der var fuld af skytter hele dagen, her skydes der 60 liggende
 
Michael Christensen skød personlig rekord med 620,6! (595 i hele point)

Senere på dagen skød jeg også helmatch. Det var ikke rendyrket succes, resultatet blev desværre kun 1134 efter nogle elendige stående til sidst (380 knælende 394 liggende 360 stående)

Resultatlisten for EM-udtagelsen kan ses under fanen "Resultater 2013", eller ved at klikke HER!

Træningssamling med juniorlandsholdet

I dag søndag havde vi så samling med juniorlandsholdet i Herning. Der er godt nok blevet banket nogle skud gennem løbet idag. Vi sluttede dagen af med at skyde en fuld helmatch-finale der efter de nye regler er blevet lidt af en maratonskydning.
Finalen blev en ekstremt positiv oplevelse for mig, da jeg vandt den med 451,7 point, ca. 8 point foran nummer 2. På de 15 liggende i midten af finalen blev jeg for alvor bekræftet i, at hvis jeg gør tingene som jeg skal, så kan jeg faktisk skyde rigtig gode 10'ere i denne stilling.
Resultatet af de 15 liggende skud blev 158,3!

Efter starten med 10 gode skud (105,0) formåede jeg at holde nerverne i ro og lukke med 10,6 10,6 10,8 10,4 10,9
Astrid og Kristian inden finalen
Landstræneren Jesper kunne ikke helt holde sig fra mit udstyr og fik lov at skyde nogle skud i min jakke med min riffel :P
Et ganske normalt syn til en juniorlandsholdssamling i Danmark, billede fra Sunes bane
Sune som man kender ham bedst (Y) Jesper med en lidt mere skeptisk tilgang
 
Hvis ikke Sunes riffel var gejlet før, så er den det i hvert fald nu. Sort og guld er det nye tema
Niels Henriks hvide Bleiker er heller ikke et normalt syn på alle skydebaner
Kristian prøver Sunes riffel
Diana, som blev nummer 2 i finalen efter vilde stående serier til sidst :)
World cup München

Midt i træningssamlingen fik jeg besked på at jeg er blevet udtaget til at skulle skyde World Cup i München på 60 liggende sidst i maj som MQS (en betegnelse der dækker over at man skyder sammen med alle de andre, men ikke kan gå i finalen da der i "selve" konkurrencen kun må stilles med 3 skytter fra hver land der fortjent er Carsten, Torben og Kenneth).

Nu skal der trænes igennem frem mod denne konkurrence hvor jeg selvfølgelig gerne vil gøre det godt. På torsdag tager jeg til Kolding og skyder stævne, fredag-lørdag er der træningssamling i København med elitegruppen og søndag er der stævne i Ballerup.

Altså er der nok at se til, vi ses på skydebanen ;)
Jonas


Ingen kommentarer:

Send en kommentar